Автор мема жабеня Пепе через суд заборонив малювати його на постерах з Дональдом Трампом

Дата:
Автор мема жабеня Пепе через суд заборонив малювати його на постерах з Дональдом Трампом

Автор онлайн-мема жабеня Пепе (Pepe the Frog), карикатурист з Каліфорнії Метт Фʼюрі виграв $15 тис. у сайту Infowars і його творця Алекса Джонса за використання жабеня на постері з Дональдом Трампом. Про це пише The Guardian.

Жабеня Пепе зʼявився в 2005 році як персонаж коміксу Фʼюрі Furieʼs boyʼs Club. Образ тут же став мемом на блог-платформах MySpace і 4chan. Через кілька років зображення Пепе у США почали використовувати альт-праві , а правозахисники навіть внесли цей мем в базу «символів ненависті» у 2016 році.

Infowars продавали за $29,95 плакат «MAGA» (Make America Great Again), на якому жабеня Пепе зображений в оточенні Дональда Трампа, його радника Келліенн Конвей, скандального журналіста Майло Яннопулоса, головного редактора Infowars Алекса Джонса та інших «правих» лідерів. Фʼюрі подав позов про авторське право, вимагаючи зупинити продаж плакатів із зображенням Пепе.

Infowars

«Мета позову — припинити використання образу Пепе в оточенні ультраправих образів, і якщо хтось думає, що вони зароблять гроші, продаючи товари з Пепе, то у них не вийде», — заявив адвокат Фʼюрі Луїс Томпрос.

Зрештою ведучий шоу Infowars Алекс Джонс підписав мирову угоду з Меттом Фʼюрі. При цьому він заявив журналістам, що плакат не є популярним товаром на сайті, художник Фʼюрі просто хоче привернути увагу, а жабеня — дурне.

Це не перша битва Фʼюрі проти використання образу Пепе. У жовтні він подав позов проти художниці, яка продає картини, де поряд з жабеням розміщені ультраправі гасла. Використання Пепе для пропаганди змусило Фʼюрі навіть поховати жабеня. Щоправда, згодом він передумав. Художник навіть запустив свою власну кампанію на Kickstarter — Save Pepе, щоб фінансувати свій юридичний хрестовий похід для порятунку мема від ультраправих.

  • У Швеції в 2018 році визнали сексистським мем про «невірного хлопця». Рада шведської організації з нагляду за рекламою (Reklamombudsmannen) вирішила, що мем «Невірний хлопець» зображує жінок як «легко замінних».
  • Фахівці з інформаційної безпеки з компанії Trend Micro знайшли шкідливу програму, яка отримує команди за допомогою мемів у Twitter. У мемах прихований спеціальний код.